Vyhledávání


Sparťanské mládí - kdo je kdo (2)

15.01.2010 09:05

Na Víkendu šampionů představila Sparta několik „nových“ tváří. Mladí hráči, kteří klepou na dveře elitního týmu, absolvují zimní přípravu pod vedením trenérů Chovance a Haška. Poté, co jsme v úterý představili Martina Suse, Romana Poloma a Milana Jurdíka, dnes přichází řada na další tři naděje.

 

LADISLAV KREJČÍ

Narozen: 5. července 1992

Post: záložník

Výška/váha: 179/60

 

O záložníkovi sparťanského staršího dorostu, který v soutěži suverénně kraluje s desetibodovým náskokem před Mladou Boleslaví, se už v zahraničí dobře ví. Autora pěti podzimních gólů pozval na osmidenní stáž v současnosti asi nejlepší nizozemský klub PSV Eindhoven, soupeř Sparty v základní fázi Evropské ligy. Odvetný zápas tak mohl Krejčí sledovat přímo v hledišti. „Navštívil jsem dva zápasy PSV – utkání proti Spartě v Evropské lize a poté rovněž ligové utkání a navíc mě pozvali i do Bruselu na další utkání Evropské ligy mezi Anderlechtem a Dynamem Záhřeb,“ svěřil se levonohý krajní záložník. Ale hlavním cílem jeho holandské mise bylo předvést se vedení klubu na hřišti. A i to se mu podařilo. Během stáže několikrát trénoval s A mužstvem i rezervou a odehrál přípravné utkání proti druholigovému německému mužstvu Alemannia Aachen. „Utkání skončilo remízou 2:2. Byl to výborný zápas. Myslím, že se mi v něm docela dařilo. V druhé půli se nám podařilo po mém centru vyrovnat,“ říká Krejčí, který je odchovancem Sparty. V rudém dresu totiž nastupuje už od roku 2000.

Holandský klub projevil o mladého sparťanského fotbalistu zájem a v lednovém přestupním období tak zřejmě budou probíhat jednání o změně dresu. Mezitím však sedmnáctiletý fotbalista zahájí svoji první přípravu s A týmem. „Je to pro mě strašná pocta. Byl to můj veliký sen a teď se mi splnil. Mám před sebou ale ještě spoustu práce, abych se tam udržel a hrál tam. Jsem za to ale moc rád, že jsem tu příležitost dostal a pokusím se jí na sto procent využít,“ dodává Krejčí na stránkách manažerské agentury MLM Sport Management.

 

LUKÁŠ HEJDA

Narozen: 9. března 1990

Post: obránce

Výška/váha: 191/81

S fotbalem začínal v Baníku Ostrava, odkud v roce 2007 přestoupil do Sparty. Po aklimatizaci se začíná stále více prosazovat v rudém dresu. Urostlý hráč, jehož hlavní předností je hra hlavou, je stabilním členem mládežnických reprezentací a během působení ve Spartě stihl absolvovat i stáž v anglickém Readingu.

Na podzim 2008 svými výkony pomohl k zisku titulu starších dorostenců, na jaře už nastupoval za rezervní tým. Na podzim se z něj stala opora zadních řad béčka, za které odehrál třináct zápasů, aniž by byl napomínán žlutou kartou. Připsal si i první starty v A týmu. Pravidelně nastupoval v Ondrášovka Cupu, kde si dokonce v zápase v Náchodě připsal první gól. Vrchol jeho podzimní části přišel v domácím zápase s Libercem. Při absenci Řepky a Kušníra, kteří nemohli nastoupit kvůli trestu za čtyři žluté karty, se objevil v základní sestavě. „Mám z toho výborný pocit. Poprvé jsem si zahrál v takové atmosféře a s kluky, které jsem ještě docela nedávno sledoval z hlediště nebo v televizi. Vyhráli jsme, neinkasovali, takže musím být spokojen," usmíval se vysoký zadák po zápase. Premiéru mu poněkud ulehčila skutečnost, že Liberec hrál už od osmé minuty v deseti po vyloučení Keliče.

S odstupem času na zápas vzpomínal na stránkách www.sparta.cz. „Cítil jsem se v pohodě. Samozřejmě rozdíl mezi první a druhou ligou je neoddiskutovatelný, především v rychlosti, na všechno máte méně času. Vyšší je i kvalita útočníků, s hráčem jako je Jan Blažek se ve druhé lize nepotkám. Celé obraně pomohlo brzké vyloučení, po kterém začal hrát soupeř vepředu pouze na jednoho hráče. Trenéři chtěli, abych hrál jednoduše a nekomplikoval si situaci, tak jsem se toho držel.“

Při odchodu Romana Hubníka do Herthy Berlín a blížícím se konci kariéry Tomáše Řepky se mu otvírá celkem slušná možnost, že starty za A tým budou přibývat.

 

ZDENĚK FOLPRECHT

Narozen: 7. ledna 1991

Post: záložník

Výška/váha: 179/64

 

S fotbalem začal ve čtyřech letech ve Stochově u Kladna, o pět let později se už stěhoval na Letnou. Mladý záložník, který je stálým členem mládežnických reprezentací, na sebe poprvé výrazněji upoutal na podzim 2008, kdy se zúčastnil několika tréninků s prvním týmem Sparty. V zimě 2009 si ho do kádru z A-dorostu vytáhl trenér rezervního týmu Zdeněk Svoboda a ten se mu hned při své premiéře mezi dospělými odvděčil dvěma gólovými asistencemi při vítězství nad HFK Olomouc.

Zvláště první trénink mezi dospělými zanechal v mladém středopolaři velký dojem. „Hned při příchodu jsem málem vrazil do pana Řepky. A za rohem jsem potkal pana Bergra. Byl jsem jak v jiném světě,“ přiblížil své první krůčky v letenské kabině, která ho ale mezi sebe vzala rychle. „Bylo to super, všichni si se mnou potykali, navíc mladší kluky jsem přeci jen znal. Cítil jsem je skvěle.“

Na podzim nastoupil jedenáctkrát za rezervní tým a pomalu se prosazuje i do elitního týmu. V zápasech v Teplicích, s Plzní a v odvetě s Bohemians 1905 seděl na lavičce. Na hřiště se dostal v Ondrášovka Cupu v úvodním zápase v Ústí nad Orlicí, kde na posledních čtrnáct minut nahradil Kamila Vacka.

 

Foto: www.sparta.cz

Diskusní téma: Sparťanské mládí - kdo je kdo (2)

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.